
Check English Version here
Search Engine Optimization (SEO) adalah sering dianggap bahagian yang lebih teknikal pemasaran Web. Hal ini benar kerana SEO boleh membantu mempromosikan halaman pada saat yang sama itu memerlukan pengetahuan teknikal - setidaknya keintiman dengan teknik HTML. SEO adalah kadang-kadang juga disebut SEO copyrighting kerana sebahagian besar teknik yang digunakan untuk mempromosi halaman di enjin pencari berurusan dengan teks. Secara umum, SEO ditakrifkan sebagai aktiviti mengoptimumkan laman web ataupun turun laman untuk membuat mereka lebih search engine friendly, sehingga mendapatkan kedudukan yang lebih tinggi dalam keputusan carian.
Salah satu kebenaran asas di SEO adalah bahwa bahkan jika anda melakukan semua hal yang perlu anda lakukan, tidak secara automatik memastikan anda atas kedudukan tetapi jika anda mengabaikan Peraturan-Peraturan asas, itu pasti tidak berlaku tanpa disedari. Juga, jika anda menetapkan matlamat realistik - iaitu, dengan 30 besar hasil pencarian Google untuk kata kunci tertentu, tapi nombor satu untuk 10 kata kunci dalam 5 search engine, anda akan merasa lebih bahagia dan lebih puas dengan keputusan anda.
Meskipun SEO membantu untuk meningkatkan lalu lintas ke satu halaman, SEO bukan iklan. Tentu saja, anda boleh dimasukkan dalam keputusan carian berbayar untuk kata kunci tertentu, tetapi biasanya ide di balik teknik yang SEO adalah untuk mendapatkan kerusi maksimum untuk laman anda berkaitan istilah tertentu carian, bukan untuk membayar.
SEO boleh menjadi 30-minit pekerjaan atau kegiatan kekal. Kadang-kadang cukup untuk membuat beberapa Common SEO untuk mendapatkan quality di search engine - contohnya, jika anda seorang pemimpin untuk kata kunci langka, maka anda tidak punya banyak yang perlu dilakukan untuk mendapatkan yang layak penempatan. Tetapi dalam kebanyakan kes, jika anda benar-benar mahu di atas, anda perlu perhatian khusus untuk SEO dan mengabdikan signifikan jumlah masa dan usaha. Bahkan jika anda bercadang untuk melakukan beberapa dasar SEO, adalah penting untuk memahami bagaimana enjin carian bekerja dan hal-hal yang paling penting dalam SEO.
1. Bagaimana Search Engines Work
Kebenaran asas pertama yang perlu anda ketahui SEO adalah enjin carian bukan manusia. Walaupun mungkin jelas bagi semua, perbezaan antara bagaimana orang-orang dan enjin pencari melihat laman web tidak. Tidak seperti manusia, mesin pencari berasaskan teks. Meskipun kemajuan teknologi dengan cepat, mesin pencari jauh daripada makhluk cerdas yang dapat merasakan keindahan desain yang sejuk atau menikmati suara dan gerakan dalam filem. Sebaliknya, enjin carian merangkak Web, melihat halaman tertentu item (terutama teks) untuk mendapatkan ide apa sebuah halaman adalah tentang. Ini adalah penjelasan singkat yang paling tidak tepat kerana seperti yang kita lihat di sebelah, enjin pencari melakukan beberapa kegiatan untuk memberikan keputusan carian - merangkak, mengindeks, pemprosesan, perhitungan sambungan, dan menarik.
Pertama, enjin pencari menjelajah Web untuk melihat apa yang ada di sana. Tugas ini dilakukan melalui e bahagian daripada perisian, yang disebut crawler atau seekor labah-labah (atau Googlebot, seperti halnya dengan Google). Labah-labah mengikuti link dari satu laman ke lain dan indeks segala sesuatu yang mereka lihat dalam perjalanan mereka. Mengingat jumlah laman Web (lebih daripada 20 bilion), mustahil bagi seekor labah-labah untuk melawat sebuah laman setiap hari hanya untuk melihat apakah suatu halaman baru akan muncul, atau jika ada laman yang ada berubah. Kadang-kadang crawler tidak akan melawat tapak anda untuk satu atau dua bulan, jadi selama ini usaha SEO anda tidak dihargai. Tetapi tidak ada yang boleh anda lakukan tentang hal itu, jadi tenang saja.
Apa yang boleh anda lakukan adalah mengetahui apa yang crawler melihat daripada laman anda. Seperti telah disebutkan, crawler bukan manusia dan mereka melihat foto-foto, filem Flash, JavaScript, frame, laman yang dilindungi kata laluan dan direktori, jadi jika anda mempunyai tan pada halaman anda, ingin lebih Spider Simulator diurus dengan baik di bawah untuk melihat barang ini boleh dilihat oleh labah-labah enjin pencari. Jika mereka tidak terbaca, mereka akan akan di jelajahi, tidak diindeks, tidak diproses, dan sebagainya - dalam kata mereka tidak ada untuk enjin pencari.
Setelah laman dijelajahi, langkah berikutnya adalah indeks daripada isinya. Laman indeks disimpan dalam database gergasi, daripada yang di kemudian hari dapat diambil. Benar, muat mengindeks adalah mengenalpasti kata-kata dan ungkapan yang paling menggambarkan laman dan dedikasi laman untuk kata kunci tertentu. Untuk seseorang yang tidak mungkin untuk memproses sebagai jumlah maklumat, tetapi biasanya menangani mesin pencari baik-baik saja dengan kegiatan ini. Kadang-kadang, mereka tidak boleh mendapatkan erti dari sebuah laman yang tepat tetapi jika anda membantu mereka melalui ujian ini, lebih mudah bagi mereka untuk mengurutkan laman anda dengan benar dan untuk anda - untuk mendapatkan kedudukan yang lebih tinggi.
Ketika sebuah permintaan carian datang, muat enjin carian itu - iaitu, membandingkan string carian dalam permintaan carian untuk mengindeks laman dalam database. Karena ada kemungkinan bahawa lebih daripada satu laman (hal ini benar jutaan halaman) mengandungi string carian, enjin carian mulai menghitung perkaitan setiap halaman dalam indeks carian.
Ada pelbagai algoritma untuk menghitung sambungan. Masing-masing algoritma tersebut memiliki berat relatif berbeza untuk kata kunci umum hal-hal seperti ketebalan, link atau metatags. Itu sebabnya mesin pencari lainnya memberikan laman keputusan carian yang berbeza untuk string carian yang sama. Terlebih lagi, ini adalah fakta bahawa semua enjin pencari utama, seperti Yahoo!, Google, MSN, dll berulang kali menukar algoritma dan jika anda ingin menyimpan di atas, anda juga perlu untuk menyesuaikan laman perubahan terkini. Ini adalah salah satu alasan (yang lainnya adalah pesaing anda) untuk mengabdikan upaya-upaya kekal untuk SEO, jika anda seperti itu atas.
Langkah terkini dalam enjin pencari 'kegiatan adalah mendapatkan keputusan. Pada dasarnya, ini tidak lebih daripada sekadar memaparkan mereka dalam browser - iaitu, laman tanpa akhir dipilih daripada keputusan carian yang paling relevan dengan halaman yang paling relevan.
2. Perbezaan Antara Major Search Engine
Meskipun prinsip-prinsip asas operasi daripada semua enjin carian adalah sama, perbezaan-perbezaan kecil antara mereka membawa perubahan besar pada perkaitan keputusan. Mesin pencari untuk pelbagai faktor yang berbeza adalah penting. Ada saat-saat, ketika para ahli SEO bercanda bahawa algoritma dari Yahoo! direka hanya kebalikan dari Google. Walaupun hal itu mungkin kerana butir-butir kebenaran, ini adalah sesuatu yang fakta bahawa enjin carian utama seperti hal yang berbeza dan jika anda bercadang untuk merangkumi lebih daripada satu daripada mereka, anda perlu mengoptimumkan baik.
Ada banyak contoh tentang perbezaan antara search engine. Sebagai contoh, untuk Yahoo! dan MSN, di laman utama faktor kata kunci penting, sedangkan untuk Google link yang sangat, sangat penting. Selain itu, halaman Google seperti anggur - yang lebih tua, lebih indah, sementara Yahoo! umum dinyatakan tidak ada keutamaan kepada tapak dan domain dengan tradisi (iaitu lebih tua). Jadi, anda mungkin memerlukan lebih banyak masa sampai halaman anda matang untuk memasuki puncak di Google, daripada Yahoo.
Check out this Free SEO Tools!

Free Keyword Tool For Your Analysis

Free Rank Checker To Check Your Ranking or the Ranking of your Competitor
No comments:
Post a Comment