
Klik disini untuk artikel ber Bahasa Inggeris
Kata kunci SEO yang paling penting hal untuk setiap enjin pencari - mereka benar-benar tahu apa string carian untuk bersaing. Jadi, anda melihat bahawa sangat penting bahawa anda mengoptimumkan laman anda untuk kata kunci yang tepat. Nampaknya mudah pada awalnya, tetapi ketika anda mendapatkan lebih terperinci, mungkin agak mengelirukan untuk menentukan kata kunci yang tepat. Tapi sedikit penyelidikan dan pemikiran untuk masalah memilih kata kunci yang tepat untuk mengoptimumkan anda boleh dipecahkan.
1. Memilih Keywords yang Tepat untuk Optimalkan Untuk
Rupanya waktu itu ketika anda boleh dengan mudah keputusan utama untuk satu kata-string carian berkurun-kurun yang lalu. Sekarang, ketika Web begitu padat hidup di lokasi, adalah tidak mungkin untuk secara konsisten mencapai kedudukan atas untuk satu kata carian. Terus mencapai kedudukan teratas untuk dua kata atau tiga kata carian string adalah tujuan yang lebih realistik. Jika anda cermat meneliti dinamik keputusan carian anda Perkataan popular kata kunci, anda mungkin menyedari bahawa hal tersebut sangat mudah seminggu untuk hasil sepuluh pertama dan selepasnya satu-ke telah jatuh daripada 30 results for pertama kompetisi untuk kata kunci popular satu kata yang begitu mendedah dan halaman lainnya yang anda diganti.
Tentu saja, anda boleh memasukkan serangkaian kata-kata dalam senarai kata kunci anda, tetapi jika mereka tidak disokong oleh lebih daripada ekspresi, tidak bermimpi rating quality. Sebagai contoh, jika anda mempunyai halaman tentang anjing, "anjing" adalah suatu kata kunci, tetapi jika anda wajib mengoptimumkan kata lain, seperti "pemilik anjing", "anjing", "anjing makanan "atau bahkan" anjing ", kesuksesan tidak mungkin, terutama untuk kata kunci popular seperti. Contoh-contoh yang diberikan di sini tidak bererti kebenaran hakiki tentang cara mengoptimalkan halaman anjing tetapi mereka cukup baik untuk menunjukkan bahawa anda perlu berfikir secara luas ketika memilih Perkataan kunci.
Sering kali, ketika anda mulai optimasi, hal pertama yang perlu dipertimbangkan adalah kata kunci yang menerangkan isi dari halaman anda dan terbaik yang paling mungkin untuk digunakan oleh pengguna untuk menemukan anda. Idealnya, anda tahu pengguna anda dengan baik dan boleh menganggarkan string carian apa yang mungkin digunakan untuk mencari anda. Salah satu isu yang perlu dipertimbangkan sinonim. Sangat sering pengguna akan menggunakan perkataan berbeza untuk hal yang sama. Misalnya, halaman contoh anjing, "anjing" adalah sinonim dan yang pasti memiliki pengguna akan menggunakannya, jadi tidak ada salahnya untuk memasukkannya sekarang dan kemudian ke laman anda. Tapi jangan terburu-buru untuk mengoptimumkan untuk setiap sinonim anda boleh memikirkan - algoritma mesin pencari sinonim diri dengan pencocokan kata kunci, khususnya untuk Bahasa-bahasa seperti Bahasa Inggeris.
Sebaliknya, memikirkan kata kunci yang lebih cenderung digunakan untuk menggambarkan halaman anda. Berpikir secara tematis yang lebih baik bagi mesin pencari peringkat lebar halaman yang lebih tinggi jika menyertakan tema halaman yang berpadanan dengan kata kunci string. Dalam aspek ini penting bahawa laman anda tertumpu di sekitar tema tertentu - iaitu anjing. Ini bisa sulit untuk memikirkan semua kata kunci yang relevan, namun anda sendiri itulah mengapa alat ini anda. Sebagai contoh, Peranti Kata Kunci Laman Web saran di bawah ini dapat membantu anda untuk melihat bagaimana enjin carian menentukan tema laman web anda dan apa kata kunci yang sesuai dengan tema ini. Anda juga boleh mencuba Google Peranti Kata Kunci untuk mendapatkan lebih banyak saran mengenai kata kunci yang panas dan mana yang tidak.
Ketika memilih kata kunci untuk mengoptimumkan bagi, anda harus mempertimbangkan tidak hanya perkaitan mereka ke halaman anda dan bulanan yang diharapkan jumlah carian kata kunci tertentu. Sering menyempitkan carian yang sangat berguna bagi pengguna untuk datang ke halaman anda benar-benar tertarik pada produk anda. Jika kita pergi ke anjing contoh, anda mungkin mendapati bahawa "mengadopsi anjing" keyphrase memberi anda lebih banyak pengunjung kerana anda mempunyai bahagian khusus di laman anda yang akan memberi nasihat mengenai apa yang anda cari ketika mengadopsi anjing. Laman ini bukan tentang kepentingan pemilik yang ada anjing tetapi potensi hanya pemilik anjing, tidak bisa tidak kerana sebahagian besar target dan kesan keseluruhan menarik niche bisa lebih baik daripada anda melibatkan semua orang yang tertarik pada anjing pada umumnya. Jadi, ketika anda melihat jumlah hit carian per bulan, mengingati hit yang unik sesuai dengan tema situs anda.
2. Keyword Density
Setelah anda memilih kata kunci yang menjelaskan situs anda dan sejenisnya yang menarik bagi pengguna anda, langkah berikutnya adalah membuat kata kunci halaman anda kaya dan memiliki ketebalan yang baik kata kunci untuk kata kunci target anda. Kata kunci ketebalan adalah ukuran umum bagaimana suatu laman yang relevan. Secara umum, gagasan adalah quality ketebalan kata kunci, semakin relevan dengan rentetan carian ke laman. Ketebalan yang disarankan ialah 3-7% untuk besar 2 atau 3 kata kunci dan 1-2% untuk kata kunci kecil. Cuba Keyword Density Checker di bawah ini untuk melihat apakah ketebalan kata kunci website anda.
Meskipun tidak ada aturan ketat, cubalah untuk mengoptimumkan yang masuk akal untuk jumlah kata kunci - 5 atau 10 adalah OK. Jika upaya untuk mengoptimalkan untuk pendaftaran 300, anda akan akan melihat bahawa itu tidak mungkin hanya mempunyai ketebalan yang baik kata kunci anda lebih daripada beberapa kata kunci, tanpa membuat teks suara dan buatan yang diisi dengan kata kunci. Dan apa yang buruk, dengan hukuman berat (termasuk larangan daripada enjin carian) untuk memasukkan kata kunci kerana dianggap amalan yang tidak beretika yang cuba menggunakan keputusan.
3. Kata kunci Tempat Khusus
Kata kunci yang sangat penting tidak hanya dalam kuantiti tetapi high juga - iaitu, jika anda mempunyai beberapa kata kunci dalam judul halaman, judul, paragraf pertama - hal menghitung lebih banyak jika anda mempunyai lebih banyak kata kunci bahagian bawah laman. Alasannya adalah URL (dan khususnya nama domain), nama file dan nama direktori, halaman judul, maka judul untuk bahagian-bahagian berasingan lebih penting daripada teks biasa pada laman dan Oleh kerana itu, semua sama, jika anda memiliki kerapatan yang sama kata kunci sebagai lawan tetapi anda mempunyai kata kunci dalam URL, itu akan meningkatkan kedudukan anda luar biasa, terutama di Yahoo.
a. Kata kunci dalam URL dan Nama Fail
Nama domain dan URL lengkap dari sebuah laman yang menceritakan banyak tentang hal itu. Perubatan adalah bahawa jika laman anda adalah tentang anjing, anda mempunyai "anjing", "anjing", atau "anjing" sebagai sebahagian daripada nama domain anda. Sebagai contoh, jika situs anda adalah terutama tentang mengadopsi anjing, jauh lebih baik nama halaman anjing "anjing-adopt.net" daripada "binatang-care.org", misalnya, untuk pertama Apabila anda mempunyai dua kata kunci utama dalam URL, sedangkan yang kedua anda mempunyai lebih daripada satu kata kunci kecil berpotensi.
Ketika berburu untuk kata kunci nama domain yang kaya, jangan serakah. Sementara dari perspektif SEO lebih baik untuk memiliki 5 kata kunci pada URL, coba bayangkan berapa lama dan keras untuk menghafal URL. Jadi anda perlu keseimbangan antara kata kunci dalam URL dan kegunaan dari halaman, mengatakan lebih dari 3 kata-kata di URL adalah terlalu banyak.
Mungkin tidak akan bisa datang sendiri dengan tan nasihat yang baik. Juga, anda bahkan menguruskan memikirkan beberapa nama domain yang baik, mereka boleh diambil. Dalam kes-kes seperti alat-alat seperti Tool di bawah ini mungkin akan berguna juga.
Nama-nama fail dan nama direktori juga penting. Sering kali enjin carian akan memberi keutamaan kepada halaman dengan kata kunci dalam nama fail. Http: / / mydomain.com / anjing-contoh adopt.html tidak sebagus http://dog-adopt.net/dog-adopt.html namun jelas lebih baik daripada http://mydomain.com/ binatang-care.html. Keuntungan dari kata kunci dalam nama fail di atas kata kunci dalam URL adalah bahawa mereka lebih mudah untuk berubah, jika anda memutuskan untuk pindah ke ceruk lain, misalnya.
b. Kata kunci dalam Tajuk Laman
Tajuk laman lain tempat khusus untuk isi tag
Tidak seperti URL, tajuk halaman yang anda bisa bertele-tele. Jika kita pergi ke anjing contoh, tag
c. Kata kunci dalam Pos
Biasanya perenggan berasingan berkaitan tajuk di subtopics dan daripada sudut pandangan sastera, mungkin bererti anda memiliki sebuah heading selepas semua bahagian, tetapi dari sudut pandang SEO ini sangat bagus untuk memiliki banyak pos ke laman mungkin, terutamanya jika mereka memiliki kata kunci di dalamnya.
Check out this Free SEO Tools!

Free Keyword Tool For Your Analysis

Free Rank Checker To Check Your Ranking or the Ranking of your Competitor
No comments:
Post a Comment